Nytt försök..

Hejsan, det var ett tag sen jag skrev någonting, men tänkte ge det ett nytt försök..
 
Jag har nu också en hund som ska ta hand och tränas så inte säkert att tiden räcker till den här gången heller.. Men det är ibland kul att skriva av sig lite tycker jag och sen senare blicka tillbaka på allt man har skrivit. :)
 
Idag ska jag till stallet efter skolan, blir direkt att hoppa på cykeln och börja trampa sig mot stallet för att ta in alla hästarna sedan rida. 
 
Har även prov imorgon, så min kväll lär inte vara den roligaste om jag säger så.. Men jag har överlevt värre ;)
 
 
En bild på Nickolina från i sommras. Hon hade inte varit här länge alls när kortet är taget.
Hon är en väldigt speciell kamrat, hon är inte alltid den sammarbetsvillaga typen och då menar jag att hon är vääääldigt envis och vill inte ha några regler utan mest göra det HON känner för. 
Men vi har kämpat och kämpat med damen.. Vi försöker lära henne att inte bara slita och dra i kopplet men har inte nått så stort resultat.. Men i fredags började vi med att så fort hon drar stannar man ända tills hon kollar på en även om det så tar 5 minuter så väntar jag, man får inte ge sig. Så fort hon kollar på mig så börjar jag gå tills hon drar igen.
 
Det har gett lite resultat, nu vet hon att '' aha, när jag jag kollar upp får jag gå igen''  och börjar direkt gå när hon har kollat upp... haha knäppis.. Jag ska ju säga till när vi ska gå. Men hon börjar fatta poängen. =D 
 
 
 
 
Min älskade Atla!
 
Idag är benet på topp, hon är finare än aldrig förr! 
Hon tycker det är så kul att springa och har börjat fatta att man ska jobba med bakdelen.. Det är så roligt att hon är bra igen och jobbar på med bakdelen och lättar med framdelen, speciellt i tölten vilket hon innan har gjort tvärt om, varit tung på framdelen och inte tagit i med bakdelen. 
Traven har blivit jätte bra den också!!
Jag är så lycklig, och till våren/hösten kanske vi kommer oss ut och tävlar. Men det återstår att se =D
 
 
 
Sissen!
Monis hon har blivit så duktig hon också, nu först börjar hon fatta att hunden inte alls är farlig.
Nu kan de vara i samma rum som varandra och hon vågar ligga och gosa med en i soffan. Innan höll hon sig uppe i mammas rum eller inne på toaletten ibland högst upp i hyllan i vardagsrummet....
Så det känns ju bra att hon börjar känna sig trygg fast än  att hunden är i samma hus ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0