Min dag i stallet

Idag har jag varit hos Atla och haft det bra.. :)
Borstade henne och sånt men hon fick stå lös i stallgången och hon stod still för det mesta iaf så det var ju bra. När jag hade borstat klart gick vi in i ridhuset och Atla fick gå lös där med mig, vi tränade att ''gå fot'' och stanna när jag stanna och lite sånt bara.
Men Atla hade fått syn på tre hinder som stod längst ena långsidan och gick dit för att kolla, hon tog ett kliv över det ena och sedan stod hon där och luktade, jag gick dit och fortsatte gå över nästa hinder med Atla följandes efter mig som en svans över alla hinder. Haha, så söt! :) 
 
När vi hade lekt klart med hindrena tog jag på henne sadeln och tränset som jag hade med mig in i ridhuset och sedan tog vi en tur ute på grusvägen/skogen. Så härligt! 
 
Tänkte visa en bild på Atla för att visa hur rolig hon ser ut när man borstar henne på rumpan typ och vid bogen, tror hon tycker det kliar och är skönt när man borstar där, hon som nästan gapar och så håller hon på med mulen.. haha hon är så rolig!
 
 
 
Atla skulle naturligtvis rulla sig också när jag släppte ut henne i hagen :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0